Siste frist for å søke utstyrsstipend er 15. november

Bilde av elev som minner om å søke stipend - Klikk for stort bildeBilde fra Lånekassa Lånekassen

Elevene kan søke om utstyrsstipend før 15. november

Alle elever med ungdomsrett som går på videregående skole har rett til utstyrsstipend.  Dette er penger som skal bidra til å dekke utgifter til nødvendig utstyr. Stipendet skal ikke betales tilbake til Lånekassen.

Det er bare elever med ungdomsrett som har rett til utstyrsstipend. Elever uten ungdomsrett kan søke om andre former for lån og stipend.

Elever som allerede har søkt, skal ikke søke igjen.

Avtalen om lån og stipend må signeres

Eleven får ikke utbetalt pengene før avtalen om lån og støtte er signert.  Hvis eleven er under 18 år, skal en av foreldrene eller vergen signere avtalen. De signerer digitalt i tjenesten Foreldresignering på lanekassen.no med BankID.

Elever over 18 år signerer selv med BankID, eller på papir.

Les mer om hvordan du kan hjelpe elevene med å søke lån og stipend på lånekassen.no